Zníženie vysokého tlaku

Znížením príjmu sacharidov sa váš organizmus začne zbavovať draslíka a sodíka, vďaka čomu vám prirodzene, bez užívania liekov, môže klesnúť vysoký krvný tlak.

Ako je vysvetlené v sekcii o znižovaní telesnej hmotnosti, zvýšená konzumácia sacharidov vedie k tvorbe vysokých zásob glykogénu (skladová forma škrobu). Glykogén obsahuje významný podiel draslíka. Ľudský organizmus na prenos vzruchov vo svojej nervovej sústave používa tzv. elektrolyty - sodík a draslík. Na to, aby nervová sústava fungovala optimálne, sa musia obidva tieto prvky v ľudskom tele nachádzať v presnom pomere. Ak teda zvýšeným príjmom sacharidov zvyšujete zásoby glykogénu, zvyšujete tým pádom aj zásoby draslíka. Vaše telo preto začne reagovať aj zvyšovaním zásob sodíka, ktoré zabezpečí jednoducho - obličky prestanú sodík vylučovať z krvného obehu. Vysoký podiel sodíka v krvnom obehu je všeobecne považovaný za jednu z hlavných príčin vysokého krvného tlaku.

Riešenie

Znížením sacharidov v strave sa vaše telo začne zbavovať zásob glykogénu a tým pádom aj draslíka. Aby sa udržala rovnováha elektrolytov, obličky preto začnú vylučovať prebytočný sodík, vďaka čomu začne klesať aj krvný tlak. Tento efekt je možné dosiahnuť prostredníctvom klasického paleo alebo ketogenického paleo, t.j. znížením príjmu sacharidov. Upozornenie - v prípade, že užívate lieky na vysoký krvný tlak, je nevyhnutné po prvých týždňoch na klasickom paleo alebo ketogenickom paleo absolovať lekársku kontrolu. Je totiže potrebné preveriť, či vaše lieky proti vysokému krvnému tlaku nezačali byť prisilné. Dávkovanie liekov by ste si určite nemali upravovať sami, ale mali by ste ho konzultovať s lekárom. Podrobný návod na prechod na paleo sa nachádza v časti Sprievodca prechodom na paleo.

Ďalšie benefity paleo nájdete v menu vľavo alebo v prehľade.

<< predchádzajúci benefit

nasledujúci benefit >>

 


Odborné informácie v článku vychádzajú z nasledujúcich zdrojov: Jenny Ruhl: Diet 101: The Truth About Low Carb Diets, 2012, Stephen Phinney, Jeff Volek: The Art and Science of Low Carbohydrate Performance, 2012, Eric C. Westman, Stephen Phinney, Jeff Volek: The New Atkins for a New You, 2010