Sprievodné príznaky prechodu na paleo

Na rozdiel od väčšiny nutričných a diétnych autorov a webstránok otvorene konštatujeme, že pri praktizovaní paleo sa začiatočník môže dopustiť určitých chýb, ktoré môžu vyvolať rôzne sprievodné príznaky. Väčšina z nich sa však dá rýcho a efektívne odstrániť - kliknutím na tlačítko s názvom sa dozviete viac:

Bolesti hlavy


Zhoršené kognitívne schopnosti
Príznaky chrípky


Nezáujem o jedlo


Studené ruky a nohy
Búšenie srdca


Srdcové palpitácie


Zhoršená kvalita spánku
Svalové kŕče


Znížená výkonnosť


Nízke hodnoty ketónov
Vysoké hodnoty ketónov
Predčasné menštruačné krvácanie
Zápcha   










Príčina Riešenie
Zápcha patrí medzi najčastejšie "nedorozumenia" low-carb diét. V 99% prípadov je spôsobená nedostatočnou spotrebou zeleniny (a tým pádom nedostatočným príjmom vlákniny). Opakujeme, že paleo ani ketogenická diéta by nemali byť "mäsové", ale predovšetkým "zeleninové" diéty.
Zvýšte si príjem zeleniny tak, aby ste sa dostali na hodnoty odporúčané v našom prehľade paleo jedálneho lístka.

Odborné aj praktické informácie v článku vychádzajú z nasledujúcich zdrojov: Jenny Ruhl: Diet 101: The Truth About Low Carb Diets, 2012