Prehľad úspešných diét

Nasledujúca tabuľka obsahuje zhrnutie princípov významných liečivých a zoštíhľujúcich diét, ktoré sú postavené na obmedzení uhľohydrátov a/alebo alergénov v strave. Kliknutím na tlačítko s názvom diéty sa zobrazia prehľadové informácie pre danú diétu.


Krvná skupina

Nízko-
uhľohydrátová

Paleolitická
diéta

Atkinsova diéta

Protiplesňová
diéta

Proti depresii

Ketogenická
diéta

Dukanova diéta

Clean eating

Zhrnutie
Protagonisti Joan Mathews Larson
Julia Ross

Filozofia v skratke Vysoký podiel uhľohydrátov a alergénov v potrave spôsobuje poruchy v tvorbe hormónov, čo vedie k bežným kognitívnym poruchám (depresia, nedostatok energie), ale aj k vzniku civilizačných chorôb. Zoznam odporúčaných, otáznych aj nevhodných potravín je veľmi podobný low-carb a paleo diétam. Diéta je navyše doplnená o množstvo výživových doplnkov, ktoré sa užívajú vo vysokých množstvách podľa princípov tzv. ortomolekulárnej medicíny (vitamíny, minerály a esenciálne amino kyseliny).
Odporúčané potraviny Potraviny s nízkym obsahom uhľohydrátov a alergénov:
- mäso
- zelenina
- orechy
- ovocie
- živočíšne tuky
- neškodné rastlinné tuky
Podmienené potraviny Potraviny so stredným obsahom uhľohydrátov a alergénov (nutné otestovať):
- mliečne výrobky
- solanínová zelenina
Nevhodné potraviny Potraviny s vysokým obsahom uhľohydrátov a alergénov:
- obilniny
- strukoviny
- rafinované potraviny (múka, cukor, rastlinné oleje)
Slabé stránky diéty Diéta vôbec nepracuje s ketózou, napriek tomu, že táto by mohla byť účinnejším riešením hormonálnej nerovnováhy, ako veľké množstvo výživových doplnkov.
Diéta je neuspokojivo popísaná z užívateľského hľadiska (nesystematický prístup, nekompletné inštrukcie, nekompletné zoznamy možných problémov).
Zdravotné riziká Užívanie veľkého množstva výživových doplnkov môže mať množstvo vedľajších účinkov.
Vylúčenie uhľohydrátov z potravy môže vyvolať stav ketózy, ktorému sa autorky vôbec nevenujú (pravdedpodobne o ňom ani nevedia).