Prehľad úspešných diét

Nasledujúca tabuľka obsahuje zhrnutie princípov významných liečivých a zoštíhľujúcich diét, ktoré sú postavené na obmedzení uhľohydrátov a/alebo alergénov v strave. Kliknutím na tlačítko s názvom diéty sa zobrazia prehľadové informácie pre danú diétu.


Krvná skupina

Nízko-
uhľohydrátová

Paleolitická
diéta

Atkinsova diéta

Protiplesňová
diéta

Proti depresii

Ketogenická
diéta

Dukanova diéta

Clean eating

Zhrnutie
Protagonisti Tosca Reno
Filozofia v skratke V strave by sme sa mali vyhýbať neprirodzeným a rafinovaným potravinám (biela múka, biely cukor, kukuričný škrob, konzervačné látky, farbivá, sladidlá,...)
Odporúčané potraviny Mäso, zelenina, zdravé prírodné tuky, ovocie, orechy, celozrnné výrobky, strukoviny
Podmienené potraviny
Nevhodné potraviny biela múka, biely cukor, kukuričný škrob, konzervačné látky, farbivá, sladidlá, nasýtené mastné kyseliny (t.j. živočíšny tuk)
Slabé stránky diéty Diéta kladie dôraz na polynasýtené mastné kyseliny a odporúča sa vyhýbať nasýteným mastným kyselinám (živočíšnym tukom). Ako je vysvetlené v sekcii o cholesterole, polynasýtené mastné kyseliny nie sú vhodným stavebným prvkom bunkových membrán.
Ďalším otáznym prvkom je vysoký denný príjem uhľohydrátov. Diéta pravdepodobne dokáže u mnohých zákazníkoch zabezpečiť zníženie hmotnosti, toto je však pravdepodobne obmedzené a nemusí byť u všetkých pravidlom.
Zdravotné riziká Pri diéte nehrozia žiadne významné zdravotné riziká, akurát "bežné" problémy súvisiace s vysokým príjmom problematických látok v potrave (uhľohydrátov, gluténu, lektínu a fytátov).