Prechod na sladké paleo

Kliknutím na jednotlivé fázy prechodu na sladké paleo sa zobrazí viac informácií:

Prechod na paleoPrechod na paleoPrípravaPrechodTestovanie

Na rozdiel od klasického alebo ketogenického paleo, pri sladkom paleo môžete prechod realizovať prakticky ihneď - ale takisto aj niekoľko mesiacov. Ak preferujete veľmi pomalý prechod, odporúčame vyhadzovať z jedálneho lístka jednotlivé kategórie neolitických a otáznych potravín zhruba na týždennej báze (interval si však môžete prispôsobiť osobným preferenciám a zásobám potravín). Typický priebeh pomalej prípravy:

  1. týždeň - dojedáte zásoby "rafinovaných" potravín, ktoré sú zložené prevažne z múky, cukru, kukuričného škrobu, sóje, rastlinných olejov a množstva "e-čiek" (zákusky, keksíky, čipsy, slané pečivo, sladené nápoje a podobne).
    V priebehu tohto týždňa už nové rafinované potraviny nekupujete.
    Po skončení tohto týždňa už rafinované potraviny ani nejete, ani nekupujete. Odteraz ich nahrádzate ovocím a orechami.
  2. týždeň - dojedáte zásoby strukovín (hrášok v konzerve, sušená fazuľa, sójové mäso a podobne).
    V priebehu tohto týždňa už nové strukoviny nekupujete.
    Po skončení tohto týždňa už strukoviny ani nejeme, ani nekupujeme. Nahrádzate ich zeleninou alebo mäsom (v zmysle zoznamu paleolitických potravín).
  3. týždeň - dojedáte zásoby rastlinných olejov a semien (slnečnica, ľan, sezam, a podobne).
    V priebehu tohto týždňa už nové rastlinné oleje ani semená nekupujete.
    Po skončení tohto týždňa už rastlinné oleje ani semená nejete, ani nekupujete. Nahrádzate ich živočíšnymi tukmi, olivovým a kokosovým olejom a orechami.
  4. týždeň - dojedáte zásoby obilnín (cestoviny, ryža, pečivo a podobne).
    V priebehu tohto týždňa už nové obilniny nekupujete.
    Po skončení tohto týždňa už obilniny ani nejete, ani nekupujete. Prílohy nahrádzate zeleninou (v zmysle zoznamu paleolitických potravín).
  5. týždeň - dojedáte zásoby mliečnych výrobkov (mlieko, tvaroh, jogurt, syr, ...).
    V priebehu tohto týždňa už nové mliečne výrobky nekupujete.
    Po skončení tohto týždňa už mliečne výrobky ani nejete, ani nekupujete. Nahrádzate ich podľa okolností - zeleninou, ovocím, orechami, mäsom, tukmi.

Uvedených 5 týždňov berte ako príklad, poradie aj trvanie jednotlivých fáz si nastavte podľa vlastných preferencií. Ďalšou výhodou dlhšej prípravy je to, že sa stihnete zorientovať a pripraviť na rôzne typy problematických situácií (napr. v práci, v reštauráciách).