Prechod do ketózy

Kliknutím na jednotlivé fázy prechodu na ketogenické paleo sa zobrazí viac informácií:

Prechod na paleoPrechod na paleoPrípravaPrechodTestovanie


Prechod do nutričnej ketózy odporúčame skúšať až po 1 - 2 mesiacoch na paleo. Priamy prechod z "neolitickej" stravy na ketogenickú môže byť extrémne náročný, pričom sa zvyšuje pravdepodobnosť výskytu rôznych sprievodných príznakov. Pokiaľ máte odskúšané a dobre odladené klasické paleo, dá sa predpokladať, že úspešne zvládnete aj prechod do nutričnej ketózy. Okrem toho, ak ste po prechode na paleo rozšírili svoj jedálny lístok o bezpečné potraviny (prostredníctvom potravinového testu), budete si môcť efektívne spestriť svoj ketogenický jedálny lístok, napríklad tvrdými syrmi. V prípravnej fáze prechodu do ketózy odporúčame:

  1. Oboznámte sa s obsahom sacharidov v potravinách (pozrite si náš sacharidový rebríček). Váš nový jedálny lístok musí byť zostavený tak, aby váš denný príjem sacharidov nepresiahol 50g, ideálne je znížiť ho na minimum. Reálny cieľ je 20 - 30g, toto množstvo sa dá dosiahnuť bez obmedzovania prísunu zeleniny.
  2. Premyslite si svoj nový jedálny lístok. Ak ste na paleo, pravdepodobne budete potrebovať premyslieť  len zopár detailov (napr. poobedňajší ovocný dezert nahradíte miskou olív alebo nakrájaným kalerábom).
  3. Obstarajte si aspoň jeden z meracích prístrojov. Meranie prechodu do ketózy vám pomôže minimalizovať sprievodné príznaky, zároveň však získate uistenie, že prechod prebieha úspešne. V niektorých prípadoch vám merania pomôžu odhaliť možné chyby, ktoré robíte (napr. máte nedostatok tukov v potrave).
  4. Dojedzte domáce zásoby sacharidových potravín s nízkou trvanlivosťou (ak ste na paleo, budú to pravdepodobne len ovocie a zemiaky).

Ak máte skúsenosti s nutrinčnou ketózou, podeľte sa s nami o ne v krátkom anonymizovanom dotazníku.